Sanat mı, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?

Spread the love

Sanat mı, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?

Dostum Mellini Nomüzikoloni oralet almak için dışarıya çıktı, bırak şu oraleti, çocukluğunu boğacaksın diyorum da inanmıyor, bu dosyadan nasıl çıkacak bilmiyorum, en azından o gelene kadar onun en son söylediği şeyler ve birkaç tanımlama çabası ile ‘Sanat mı, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?’ vaziyetine başlayalım:

 

Resim, dolayısıyla sanat ‘kara paranın’ sürekli içinde döndüğü büyük bir endüstri, o nedenle ‘sanat eseri’ olarak tanımlanan her şey, ‘sanatçı’ tarafından ‘kar edilme’ amacıyla yapılmakta, sanat endüstrisi; daha da genelinde ise ‘kültür endüstrisi’ böyle işliyor. Her yanda yoğun bir ‘özgünleşmiş serializm’ var, kopyanın kopyası, yapay kişiselleşmeler bu sanat ürününü iyi bir ‘kar’ olanağı yapıyor. Sanat büyük oranda geçmişin ‘büyük ustaları’ sayesinde standartlaşabildiği için bu standartlaşmaya karşı gösterilen en küçük bir tepki dahi ‘yeni bir dil’ gibi algılanmaya başlıyor, oysa tepkileri gösterenlerin sanatsal derinliği o kadar yüzeyde ki. Sanatsal materyal üzerinde hakimiyet, banka hesabı üzerinde hakimiyettir. Sürekli bu yapay karşı çıkışları çoğalttıkça karşı çıktığınız nesnenin kendisini dahi kaybettiğinizin farkında değilsiniz, bir şeye karşısınız ama neye karşı olduğunuzu kendinizde bir yerden sonra fark etmiyorsunuz…

Nasıl bir dünyada kaldığımı otelciye sordum, müşteriler gidene kadar biraz bekleyin, dedi.

 

VARAN 1: Bir kimse asla kendini ‘sanatçı’ olarak niteleyemez, nitelememeli, ‘sanatçı’ bir nitelik değil, her kimliği kapsayan nicelikli bir hiç kimseliktir.

 

VARAN 2: Resim yapıyor olmanız ‘sanatçı’ olduğunuz anlamına gelmez; sadece resim yapıyor olduğunuz anlamına gelir.

 

VARAN 3: Artan nüfus nedeniyle her gün yeni bir ‘sanatçı’nın türemesi normal; ama hepsinin bu kadar ‘sığ’ olması normal değil.

Elbette;

Sanatçı aslında burada tecimsel kaygılar güderek dışavurumsal keskin çizgiler içerisinde provakatif bir yaklaşım benimseyerek girift bir edinimsel devinimselliği hazırlamış, diyerek işin içinden çıkamayız…

Tanımlamalardan devam etmek gerekirse;

– İntihal:
“Bugünün bilim dünyasında başkasına ait bir bilgiyi kaynak belirtmeden, işaret etmeden kendisine ait gösterme, bu bilgiye eserinde yer verme, bilgiyi aşırma karşılığı olarak daha yaygın kullanılsa da güzel sanatlarda da yüzyıllardır görülen bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır.”

– İntihal:
“Başka bir kimseye ait olan bilgi, fikir ve görüşlerin, gerekli hiçbir atıf yapılmadan sanki kendisi tarafından ortaya çıkarıldığı ve yazıldığı intibaını vermek, fikir ve bilgi aşırılması başka bir deyişle intihal anlamına gelir. Örneğin, atıf vermeden fikir, görüş ve bilgilerin aynen alınarak yazılması, internet veya başka kaynaklardan kopyalanarak tıpkıbasım (internet download) yapılması fikir ve bilgi aşırılması ve intihali kapsamındadır.”

– İntihal:
“Başkalarının düşüncelerini, görüşlerini bilgi kaynağını bildirmeden ve atıfta bulunmadan bilinçli olarak ya da farkında olmadan alıp kullanmak ve kendi görüşünüz gibi sunmaktır.”

– İntihal:
” Başka birinin eserini kendisinin gibi gösterme, çalmadır. Edebiyatta başka birinin eserini benimsemek demektir. Daha geniş bir ifade ile, herhangi bir eseri nereden ve kimden alındığım, kimin eseri olduğunu gizleyerek değiştirip yeniden yazmak manasına gelir.”

– İntihal Nedir:
” (TDK: aşırma) Bir kişinin eserinde başka kişilerin ifade, buluş veya düşüncelerini kaynak göstermeksizin kendisine aitmiş gibi kullanması. İntihal bir tür sahtekarlık ve hırsızlıktır. En kısa tabirle çalıntı içerik olarak tanımlanabilir. ”

 

Şöminenin yanındaki masanın üzerinde, dostumun uçak yapmak üzere kopardığı ve herhalde kuş kafesine atmak için kağıttan bir top yapacağı bir kağıdın üzerinde Jean Baudrillard diye birisinin bir sözünü gördüm:

“Çağdaş sanat, estetik yargıları temellendirmenin imkansızlığından yararlanır ve onu anlamayanların ya da orada anlaşılacak bir şey olmadığını idrak edemeyenlerin suçluluk duyguları üzerinden spekülasyon yapar.”

Jean Baudrillard

 

 

Flore Gardner, Chiasmus, 2012 / Manolya Çeliker, “Aya da tok güneşe de”, 2016

 

Flore Gardnerportfolio için: http://www.textileartist.org/flore-gardner-looking-looking-looking/

 

Lisa Kokin, Jewish Science, 1998 / Manolya Çelikler, Sessizlik, 2015

 

 

Mireille Vautier, “Les racines carrées”, 2010 / Manolya Çelikler, “T.C. Anayasa üzerine dikiş”, 2015

Mireille Vautier, Portfolio için: http://www.mireille-vautier.com/

 

 

Lisa Kokin, Persona, 2001 / Manolya Çelikler, “Kafes Serisi”, 2015

Lisa Kokin portfolio için: http://www.lisakokin.com/book-art-altered-two.html

 

Lauren DiCioccio, The Great English Letter Writers, 2009 (Detay) / Manolya Çelikler, Campaign Jr. Dergisi Kapak Görseli – 2015

Lauren DiCioccio portfolio için: http://laurendicioccio.com/

 

Zin Helena Song / Mükerrem Baki

Zin Helena Song Portfolio için: http://www.helenasong.com/

 

Remi Rough / Mükerrem Baki

Remi Rough Portfolio için: http://remirough.com/

 

 

Remi Rough / Mükerrem Baki

Remi Rough Portfolio için: http://remirough.com/

 

Justin Mortimer, ‘Hex II’, 2013 – Sedat Ayhan, ‘patoloji’, 2015

Justin Mortimer, Portfolio için: http://justinmortimer.co.uk/

 

Gonzalo Lebrija, Avión, 2005 – Mehmet Ali Uysal, Plane, 2016

Gonzalo Lebrija, Portfolio için: http://gonzalolebrija.com/

 

Daan Van Golden, ‘White Painting’, 1966 – Mehmet Ali Uysal, ‘Memory Photo of a Frame’, 2013

Daan Van Golden, Portfolio için: http://www.greenenaftaligallery.com/artists/daan-van-golden

 

Jeppe Hein, ‘PLEASE DO NOT TOUCH THE ARTWORK, 2009 – Saliha Yılmaz, ‘PLEASE DO NOT TOUCH THE ART PIECE’, 2015

Jeppe Hein, Portfolio için: http://www.jeppehein.net/

 

Polly Morgan, ‘To Every Seed His Own Body’, 2006 – Tayfun Serttaş, Le Musée d’Histoire Naturelle de Constantinople Sergisi, 2015

Polly Morgan, Portfolio için: http://pollymorgan.co.uk/

 

 

Sofia Hulten, ‘769n Market’, 2013 – Genco Gülan, ‘Paralel Evrenler’, 2016

Sofia Hulten, Portfolio için: https://www.artsy.net/artist/sofia-hulten

 

 

Hamid Savkuev – Samir Ramazanov (TJK Resim Yarışması Birincilik Ödülü)

 

“Birinci seçilen resim orjinal değil” iddiası

Türkiye Jokey Kulübü’nün 10. Resim Yarışması sonuçlarının açıklaması ile birlikte, sosyal medyada Şerif Sümer isimli bir sanatsever tarafından ortaya ilginç bir iddia atıldı. Sümer’e göre TJK Resim Yarışmasına katılan 767 eser içerisinden birinciliğe layık görülen Samir Ramazanov’a ait “Başarısız Atlayış” adlı eser, “orijinal değil”

Sosyal medyadaki sayfasında her iki resmi yan yana koyarak dikkatleri bu konuya çeken Şerif Sümer, “10.TJK resim yarışması’nın sonuçlandığı andan itibaren fark ettiğim sahtekarlığın gerçekliğini ispatlamak için aradığım resmin orijinalini bulmak günlerimi alsa da, sonunda buldum. Yapılan sahtekarlığı bütün herkesle paylaşarak öğrenmelerini istedim. Samir bey cesaretli fakat “Başarısız Atlayış yaptı” şeklinde bir de yorum paylaştı.

Yarışmanın Seçici Kurulu 21 Eylül 2014 Pazar günü Saat 10.00’da İstanbul Veliefendi Hipodromu Şeref Tribünü Giriş Kat Salonu’nda toplanmış ve Prof. K. Tayfun Erdoğmuş, Haşim Nur Gürel, Prof. Ergin İnan, Prof. Kemal İskender, Prof. Balkan Naci İslimyeli, Türkiye Jokey Kulübü Asli Üyeleri Dr. Ergon Mengi ve A. Semiral Bilbaşar’ın yer aldığı Seçici Kurul tarafından yapılan oylamada; Samir Ramazanov’a ait “Başarısız Atlayış” adlı eser birinci, Ekin Koç’a ait “İsimsiz” adlı eser ikinci, Hidayet Üstün’e ait “İsimsiz” adlı eser üçüncü seçilmişti.

 

Berta Vicente, “Xènia”, 2012 – Merve Morkoç ‘2+1’, 2014

Berta Vicente portfolio için: http://bertavicente.format.com/

 

 

Horacio Salinas, ‘Middle Age’, 2007 – Zeynep Birced, ‘the appeal of ambiguity’, 2016

Horacio Salinas, Portfolio için: https://www.horaciosalinas.com/

 

 

#benzerişler hesabındaki görseller googla da aratılmak suretiyle yeniden oluşturulmuştur.

 

Kaç çeşit SANAT AKLAMA yöntemi bulunmakta? ( Çok zor soru! )

Bir sayı vermek mümkün değil, burada bütün yaratıcılığınızı kullanmanız ve”karmaşanın içindeki ‘spesifik’ sadelik arayışında” yoğunlaşmış olmanız; hatta nesnenin anlamını nesneden bağımsız olarak kurmak gibi basit denebilecek hünerlerinizin de olmuş olması gerekir, bunu yaparsanız  akla gelmeyecek yöntemler bulabilir ve kullanabilirsiniz. O nedenle sınırsız sayıda ‘sanat aklama’ yöntemi vardır denebilir. Aklama yöntemleri sanatçıdan-sanatçıya, küratörden-sanatçıya, sanatçıdan-küratöre, küratörden-küratöre, küratörden-ikinci el eşya dükkanlarına ve küratörden galeri sahibine; geniş bir çeşitlilik gösterir. Burada finansal sistemlerde kullanılan araçların çeşitliliği de önemli olmaktadır. Artık çağımızda ‘sanatçılar’ ve onların çoğu zaman çok yakınında olan yasadışı gelir elde edenler kendi paralarını kendileri aklamıyor, bunu yapan ‘sanat galerileri’ eksenli firmalar var. Bu kimseler ‘yaptığınız eserleri pek de incelemeden’ sizi bir takım sergilere ve yerli-yabancı galeri koleksiyonlarına davet ediyorlar, hizmetlerine karşılık olarak ya komisyon, prim adı altında gelir elde ediyorlar ya da yakın zamanda fiyatı ikiye katlanacak ‘modern sanat’ eserlerinin bazılarını koleksiyonlarına katarak ellerinde tutmayı tercih ediyorlar.

“Karmaşanın içindeki ‘spesifik’ sadelik arayışında” olunuz azizim, hayat ve havyar burada!”

VE ZOONUS:

1700 lerde yaşayan Johann Pachelbel’in Bulutsuzluk Özlemi’nden izin almadan ve kaynak belirtmeden Sözlerimi Geri Alamam’ın piyano versiyonunu yapması ve beste üzerinde hak iddia etmesi konusunda ne denebilir ki… Herhalde Pachelbel o devirlerde ‘telif hakları yasası’ diye bir şey olmaması nedeni ile böyle bir şeye cesaret etmiş, Bulutsuzluk Özlemi’nin fikrini almadan Kanon in D major diye bir ad dahi vermeye kalkmıştı, oysa Pachelbel’in Kanon in D major  dediği bu şey Sözlerimi Geri Alamam’dan ve onun izinsiz kullanılmasından başka nedir ki… Oysa Kanon in D major in altında Pahelbel’in beste olarak Bulutsuzluk Özlemi diye belirtmesi gerekirdi… Bu kadarına da pes doğrusu ey Pachelbel… Zaten adında hayır yok adamın, Pachelbelmiş, bu nasıl bir iştir böyle ey Pachelbel…

Bulutsuzluk Özlemi – Sözlerimi Geri Alamam

Johann Pachelbel Pachelbel – Canon in D

 

Ve ikinci ZOONUS:

Sanatınızı paket yaptırın, evde yesinler…

 

 

Ve ZOONUS 3:

 

 

SORU:

Çağdaş sanattan anlamadığımıza göre, küratörler suçluluk duygularımız üzerinden spekülasyon yapıyor olabilir mi?

Cevap:

Sanırım öyle!

Affetmeyeceğimiz ‘çok çağdaş sanatçı’lardan bazıları:

Jasper Johns, 

Richard Serra, 

Bruce Nauman, 

Cindy Sherman, 

Keith Haring,

Ellsworth Kelly…

GÜNCELLENİYOR…

 

Ama onun adı Jasper Johns azizim, Jaaasper Johnss,  Jasper Johns,  Jasper Johns,  Jasper Johns,  Jasper Johns, anlıyor musunuz, onu eleştiremezsiniz siz! Çünkü rakamları ‘dilin eytişimi içerisinde’ anlamıyorsunuz!

En değer verdiğim sürrealistlerden Rene Magritte, ‘çağdaş sanatın büyük üstadı’ Jasper Johns hakkında der ki:

“Bunun sıradan bir cam boyacısının yaptığından ne farkı var, bu pop art sanat mı, çağdaş mı… ABD bayrağına iki star fazla çizmekle olmuyor bu işler, nerede teknik beceri, hadi onu geçin, farklı olmaya sebep olacak bir anlam, bir boyut…”

BİZİM HER ŞEYDEN ÇOK, ‘ANLAM ARAYIŞINA’ İHTİYACIMIZ VAR, DÜNYAYI DAHA FAZLA ‘SANATSAL EGOLARLA’ ANLAMSIZLAŞTIRMAYA DEĞİL! BEYNİNİZ SİZİ APTALLAŞTIRMASIN, LÜTFEN HER ALANDA ANLAM ARAYIŞINA DEVAM EDİN!

 

 

Ve ZOONUS 4:

 

Dosyamıza bir bildiri ile cevap verildi sanki, öyle ise bir cevap vermemiz gerek, yazı linki şurada:

http://kolajart.com/wp/2017/10/27/aiap-upsd-intihal-duyurusu/

Naçizane CEVABIMIZ:

 

Bu bildiriyi ilgiyle okuduk ama pek yeni bir şey söylemedi ne yazık ki… Açıkçası yeni bir şey söylemeyen bir açıklama olmuş… Yazının sonundaki önerinize kısmen katılıyoruz, ‘sanat çevrelerinde’ uzunca bir dönem bilinen bu intihaller neden zamanında açıklanmadı acaba… Yoksa açıklanmak mı istenmedi… Sanat çevreleri çevrelerinde kaldıkça bunlar açığa çıkmayacak mı… Anlam arayışında bir dünya… Bu kadar temiz ve saf olabilse her şey…
Neden bu kadar yozlaştı her şey… Burada soru işareti yok… Hiç kimse bir diğerine “Şu ya da bu sanatçıyı eleştirme hakkın yoktur” diyemez türündeki söyleminize kesinlikle katılıyoruz. Bildiride intihal ile birbirini andıran işlerin ayrımı yapılmalı, denmek isteniyor ki zaten ilk yapılması gereken de bu olmalı;

 

hatta intihal ile ‘hiper gerçekçi intihal’ diye bir ayrım yapılsa ve ‘hiper gerçekçi intihal’ gerçeğinden daha mı iyi olmuş, biçiminde ikinci bir araştırma ve sorgulama daha yapılmış olsa iyi de olabilir hani, belki intihal yapan ‘sanatçı’ daha yeteneklidir de imkanları kısıtlıdır, kim bilir…

 

Yazıda bahsedilen yazı dosyası ( bizim dosya ise eğer ) incelenirse ( o da bu sayfa oluyor ) ‘sanal tüketim piyasasında’ dolaşan her fotoğrafın buraya ( bu dosyaya ) ‘pat’ diye alınmadığı, her ‘eserin dikkatle incelendiği, ‘yabancı sanatçı’nın ( batılı ya da doğulu fark etmez! ) internet sitesi’ bulunduktan ve yapılan ‘sanat eserinin’ tamamen intihal olduğu düşünüldükten sonra bu işlerin dosyaya dahil edildiği görülecektir. O nedenle hiç kimse bu konuda titiz olunmadığını öne süremez ki yayınlayan site ( affetmeyensanat.com ), ticari kaygısı olmayan bir sitedir.

Elbette, bu dosyadaki işlere bakan bir kimse: “Türk sanatçı yaptıysa kesin batılıdan çalmıştır…” diye düşünüyorsa; böyle düşünmesin diye göz önünde ‘apaçık: Kant’ın deyişiyle ‘açık ve seçik’ olanları da gizleyecek değiliz maalesef.
Kant, her ne kadar yargı gücünün eleştirisinde yüceliği, güzelliğin de; sanatın da ötesinde bir değer yargısı olarak görse de biz bu kadar yücelemiyoruz maalesef. Bırakın yüceyi, değer verilecek bir güzellik dahi bulamıyoruz bu çağda kolay kolay…

 

Lütfen bize: çağdaş sanattan biraz anlasanız, ya da: çağdaş sanattan anlamıyorsunuz, diye başlayan cümlelerle gelmeyin; ‘modern sanat felsefesi’, ‘modern çağ felsefesi’ ve ‘çağdaş sanat’ üzerine çok fazla şey:  çağdaş sanatın kült ve ‘kültürük’ kitapları, çağdaş sanatı ‘kavramsallaştıran’ ütü işlevselliğinde makaleler, boya katalogları, tren biletleri, düdüklü tencere kullanımı el kitabı ve çamaşır makinesi kullanma kılavuzu incelediğimize emin olun!

Adorno’ya pek göndermede bulunmadığımızın; umarız farkındasınızdır…

 

Fildişi kulelerinizi yıkın artık! ( Elbette hiçbir şeyi yıkacağınız yok; o da ayrı konu…) Kendi kurduğunuz-desteklediğiniz jüriler ile kendi kendinize ödüller vermeyi bırakın! ( Bunu yapmaya büyük bir hırsla devam edeceksiniz… ) Kanıksamayın. Kanıksanmayın. ( Bunu da yapmayacaksınız elbette! )

Hiçbiriniz çağdaş sanattan anlamıyorsunuz. Anlayamazsınız! Hele o boya teknesinin ardında bıraktığı köpük yok mu… Anlayamazsınız!

Bütün sınırlardan ve bütün ırklardan bağımsız; gerçek değer ve ‘sanat’ arayışında olan; şu dünya denen yere biraz anlam katan özgünleşebilmiş ( ne dediğini bilen!) sanat kazansın, biz de sadece alkışlayalım!

Elbette,

‘açık ve seçik’ olanlar asla gizlenemez, ‘fenomenolojik üzerini çizmeler’ ile birtakım ‘pragmatik’ çıkarlar öne sürülemez, bunlar gizleniyorsa birilerinin çıkarı vardır, siz gizlemeye çalıştıkça onlar bir biçimde açığa çıkacaktır zaten. Ciao Bella!

Anlam ve değer arayışında saf bir dünya dileği ile A-HEEY-HEEY!

GÜNCELLENİYOR…

Başka bir vaziyet: Sanat mı, kara para mı, küratör mü, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?

Başka bir vaziyet: Sanat mı, müzik mi, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?

Bölüm 6 AffetmiyorumAffet Raskolnikov!
Bölüm 7 AffetmiyorumAffet Raskolnikov! Ve o balta: 
Bölüm 8 AffetmiyorumAffet Raskolnikov! Ve o rehin kutusu: 
Bölüm 9 AffetmiyorumAffet Rakolnikov! Ve Lizaveta Ivanovna:

Diğer vaziyetler:

AffetmiyorumAffet Derrida!

AffetmiyorumAffet Wittgenstein!

AffetmiyorumAffet Modi e Jeanne!

AffetmiyorumAffet Modi!

AffetmiyorumAffet Alexander Scriabin!

AffetmiyorumAffet Tarkovski!

AffetmiyorumAffet Olivier Messiaen’in Kayıt Cihazı!

Ve:

AffetmiyorumAffet Olivier Messiaen!

Comments

comments

  54 comments for “Sanat mı, alıntı mı, çalıntı mı, varsayın-tı mı?

  1. Ece Buse Anlı
    20 Ekim 2017 at 16:49

    <3

  2. Serkan Eryüz
    20 Ekim 2017 at 18:40

    Gayet net ama birilerinin anlayacağını düşünmek zor, hala her tarafta kültür endüstrisi faaliyet halinde.

  3. Cenk A.
    20 Ekim 2017 at 18:52

    Burçak Bingöl’ün işlerini ve hatta ”seramik güvenlik kameraları”nı da araştırırsanız orjinallerini bulacaksınız.

    • 20 Ekim 2017 at 19:06

      Detaylı bir incelemeden sonra bahsettiğiniz bu çalışmalar da çok hızlı bir biçimde dosya kapsamına alınacaktır. Ne kadar ‘ünlü bir sanatçı’, ‘çevresi geniş bir modern sanatçı’ olurlarsa olsunlar bize göndereceğiniz her türlü çalışmalar dikkatle incelenecek ve ‘sanat otoritesi’ ve ‘otoriteleri’ korkusu olmadan yayınlanacaktır. Bize, Affetmeyensanat varsayın-tı ‘sanat eserleri’ bildirim hattı, başlıklı yazı altından da ulaşabilir; bildirimlerinizi sürdürebilirsiniz. Desteğiniz için teşekkür ederiz.

  4. Cenk A.
    20 Ekim 2017 at 19:20

    Çok teşekkür ederim cevap yazma inceliğinde bulunduğunuz için. Yıllardır bildiğimiz ama söyle(ne)meyenleri yazmışsınız. Ben de Türkiye’de işler ortaya çıktıkça nedense büyük bir güvensizlikle ; ) ”kesin bu işin daha önce dünyada yapılmışı vardır” diyerek araştırıyorum ve buluyorum da. Burçak Bingöl’ün seramik kameralarını da bulmuştum. Seramiği de porseline de yapılmış güvenlik kameralarının : ) ve aynı amaçla sokaklara asılmış kameralar. Amerika’da !! Hatta Facebook sayfamda yayınlamak istemiştim de önce ressam arkadaşıma göndermiştim. ”Kim çalmıyor ki, boşver tepki çekme” demişti. Yayınlamamıştım. Size linkleri göndereceğim. Saygılar&Sevgilerimle

    • Cenk A.
      20 Ekim 2017 at 19:23

      edit: ‘porseleni’ de olacaktı, yukarıda yazım hatası yapmışım ; )

    • 20 Ekim 2017 at 21:03

      Rica ederiz, bir biçimde ‘açık etmek’ istemediğiniz her türlü çalışmayı bize iletebilirsiniz, ‘boşver, tepki çekme’ tavrı o kadar kanıksandı ki artık, bahsettiğiniz ‘sanatçı’ hakkında da hiç beklemediğimiz verilere eriştik, şu an sizden gelecek linkleri ve bildirimleri bekliyoruz, sizin de katkılarınız sonrası bu linklerden ‘elde ettiklerimizi’ dosyaya ekleyeceğiz.

  5. 20 Ekim 2017 at 22:49

    Limitsiz yozluk ve yağmacılığın erdeme dönüştürüldüğü toplumuzda, sanat yapmanın “sanattan para yapma” becerisine yenik düştüğü karanlık bir devri idrak ediyoruz.
    Bu işte zayıf ahlaki değerler kadar düşük sanat müşterisi profilinin de etkisi büyük.
    Girişiminiz için teşekkürler.

    • 21 Ekim 2017 at 12:53

      Erdem dışında her şeyin erdem olduğu, anlam olduğu; ‘nesnesiz nesnel’ bir ‘kültür endüstrisi’ içerisinde tutulmak zorunda bırakılıyoruz maalesef. Ama bu devir bitecektir. Desteğiniz için teşekkür ederiz.

  6. 21 Ekim 2017 at 09:14

    Bu hirsizligi yapanlarla yuzlesince ne diyorlar?

    Yazilar cok basarili bu arada, tebrik ederim.

    • 21 Ekim 2017 at 13:12

      Ne dediklerine inanamazsınız, söyledikleri ve yaptıkları tehditler üzerinden de bir dosya yapma çabamız olacak, gelen kimi ‘yüzsüzleşmeler ve ikiyüzlülükler’ şöyle:

      1. Dokuz-on tane ‘kendine çağdaş sanatçı’ ismi ‘pragmatik bir aptallık’ içerisinde hızlıca ezberliyorlar ve ‘kendilerini çağın çok ötesinde gören çağdaş sanatçı’ tavırlarıyla ‘ epistemolojinin doğasından habersiz olarak siz önce şunları bir bilin, diyorlar.
      2. Biz aslında nesnesiz nesnelliği yüzeye çıkarma çabası ile disiplinlerarası bir regresif iç tepisel öngörü içerisinde devrimizi süzüp ‘dışadönümsel’ bakarak: devirlerimizi anlatmaya çalışıyoruz, diyorlar.
      3. Yakında unuturlar, diyorlar.
      4. ‘Boş verin, tepki çekmeyin’, diyorlar.
      5. Siz sanattan anlamıyorsunuz, diyorlar.
      6. Biz boşuz, bizi dolu olarak görmeyin, diyorlar.
      Desteğiniz için teşekkür ederiz.

  7. 23 Ekim 2017 at 20:56

    Devamı gelecek mi Mell, o kadar çok iki yüzlülük var ki, onları da yayınlamak gerekir.

    • Mellini Caan Nc
      25 Ekim 2017 at 20:16

      Bu dosyanın devamı gelecek; gördüğümüzden, duyduğumuzdan; dinlediğimizden ve bildiğimizden şaşmayacağız, şu an gelen varsayın-tı bildirimleri detaylı olarak kontrol etme ve düzenleme çabasındayız. Anlam arayışı çabasındayız. Destekleriniz için teşekkür ederiz.

  8. 27 Mayıs 2018 at 00:07

    I love what you guys are up too. This kind of clever work
    and reporting! Keep up the wonderful works guys I’ve added
    you guys to my personal blogroll. https://www.domed-stickers.com

  9. 27 Mayıs 2018 at 05:26

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!
    Very useful information specially the last part 🙂 I care for such information a lot.
    I was looking for this certain information for a very long time.
    Thank you and good luck. https://www.gifts4promo.co.uk

  10. 27 Mayıs 2018 at 05:33

    Savoring her victory, the facility flower arranger of the second acknowledged her
    debt to Mrs.

  11. Anonim
    24 Temmuz 2018 at 15:19

    🙂

  12. Anonim
    24 Temmuz 2018 at 17:52

    🙂

  13. Anonim
    24 Temmuz 2018 at 22:01

    UT

  14. Anonim
    24 Temmuz 2018 at 22:03

    It’s really very complicated in this busy life to listen news on TV, therefore I just use
    internet for that reason, and get the hottest information.

  15. Anonim
    24 Temmuz 2018 at 22:06

    Useful information. Lucky me I discovered your site by
    chance, and I am stunned why this accident did not came about
    earlier! I bookmarked it.

  16. Anonim
    25 Temmuz 2018 at 00:53

    Hi there to every single one, it’s genuinely a pleasant for me to pay a quick visit
    this site, it contains important Information.

  17. Reginauld
    25 Temmuz 2018 at 01:27

    Good post. I definitely appreciate this website.

    Continue the good work!

  18. Anonim
    25 Temmuz 2018 at 01:37

    When someone writes an article he/she retains the image of a user in his/her mind that how
    a user can be aware of it. Thus that’s why this paragraph is great.
    Thanks!

  19. Anonim
    25 Temmuz 2018 at 02:39

    🙂

  20. 26 Temmuz 2018 at 01:19

    Howdy, There’s no doubt that your site may be having internet browser compatibility problems.
    When I look at your site in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it has some overlapping issues.
    I just wanted to provide you with a quick heads up!
    Besides that, excellent blog!

  21. 27 Temmuz 2018 at 02:12

    I have read a few excellent stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting.
    I surprise how a lot attempt you place to make the sort of wonderful informative site.

  22. 27 Temmuz 2018 at 02:18

    Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your
    site, how could i subscribe for a blog web site?
    The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear
    concept

  23. 27 Temmuz 2018 at 03:44

    It’s an amazing article in support of all the online visitors;
    they will get benefit from it I am sure.

  24. 27 Temmuz 2018 at 03:51

    I know this if off topic but I’m looking
    into starting my own blog and was curious what all is needed to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I’m not very internet smart so I’m not 100% sure.

    Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
    Thank you

  25. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 04:49

    Howdy! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay.
    I’m undoubtedly enjoying your blog and look forward to new posts.

  26. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 05:08

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to
    seeking more of your great post. Also, I’ve
    shared your site in my social networks!

  27. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 05:14

    That is very fascinating, You are an excessively
    professional blogger. I have joined your rss feed and sit up for searching for extra of your fantastic post.
    Additionally, I’ve shared your web site in my social networks

  28. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 05:52

    We’re a gaggle of volunteers and opening
    a new scheme in our community. Your site provided us with helpful information to work on. You have done an impressive activity and our whole group will be thankful to you.

  29. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 06:18

    It’s impressive that you are getting ideas from this piece of writing as well as from our argument made here.

  30. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 07:01

    Appreciate this post. Will try it out.

  31. Anonim
    27 Temmuz 2018 at 08:38

    Amаzing blog! Ӏs yor teme custom made or did yoou download iit from somewhere?
    A design like yours with a fеw ѕimple tweeks would really mae my blog jump
    out. Pledase let me know where you got your design. Cheers

  32. digital marketing agentur
    2 Ekim 2018 at 11:53

    🙂

  33. 9 Ekim 2018 at 22:38

    Hiya! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d
    ask. Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog article or vice-versa?
    My website goes over a lot of the same topics as yours and
    I believe we could greatly benefit from each other.
    If you’re interested feel free to send me an e-mail. I look
    forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

  34. 9 Ekim 2018 at 23:11

    My developer is trying to convince me to move to .net
    from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a
    variety of websites for about a year and am nervous about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a
    way I can import all my wordpress posts into it?
    Any help would be greatly appreciated!

  35. 12 Ekim 2018 at 19:35

    I do agree with all of the concepts you’ve offered for your post.
    They are very convincing and can definitely work. Still, the posts are too
    quick for beginners. Could you please extend them a little from next time?
    Thank you for the post.

  36. 12 Ekim 2018 at 21:59

    These are truly great ideas in concerning
    blogging. You have touched some good things
    here. Any way keep up wrinting.

  37. 12 Ekim 2018 at 22:05

    Unquestionably believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be
    on the internet the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people think
    about worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well
    as defined out the whole thing without having side-effects ,
    people could take a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks

  38. 13 Ekim 2018 at 01:57

    We are actually watching the show for a few years, and that we usually are not
    exceptional at dancing. If you really need to young kids to own fun making use
    of their Playstation 3, make sure you get the games that were mentioned above.

    Lots of folks excel enough to invest cash on nice vacations, a second home, a
    good car, and also theater tickets.

  39. 13 Ekim 2018 at 04:15

    My programmer is trying to persuade me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a number of websites for
    about a year and am anxious about switching to another platform.

    I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any help would be greatly appreciated!

  40. 13 Ekim 2018 at 06:03

    We stumbled over here by a different page and thought I should check things out.
    I like what I see so i am just following you. Look forward to going over your
    web page again.

  41. 13 Ekim 2018 at 06:06

    Keep this going please, great job!

  42. 13 Ekim 2018 at 19:53

    You’re so awesome! I don’t think I’ve truly read through a single thing like
    that before. So wonderful to find someone with a few unique thoughts on this
    issue. Really.. many thanks for starting this up.
    This web site is something that’s needed on the web, someone with a bit of originality!

  43. 14 Ekim 2018 at 12:58

    Thank you a bunch for sharing this with all people you
    really know what you are speaking about! Bookmarked. Please also
    seek advice from my site =). We could have a link change arrangement between us

  44. 14 Ekim 2018 at 16:15

    Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Cheers

  45. 14 Ekim 2018 at 16:44

    Simply want to say your article is as amazing. The clearness on your put up is just excellent and
    i can think you are a professional in this subject.
    Fine with your permission allow me to clutch your RSS feed to stay
    updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

  46. 14 Ekim 2018 at 18:00

    Your knowledge is really fascinating.

  47. 14 Ekim 2018 at 18:54

    Please let me know if you’re looking for a article writer for your blog.

    You have some really good posts and I feel I would be a good
    asset. If you ever want to take some of the load off,
    I’d really like to write some material for your blog in exchange for a
    link back to mine. Please shoot me an email if interested.
    Cheers!

  48. 15 Ekim 2018 at 11:46

    Hello, I do believe your web site could possibly be having web browser compatibility problems.
    When I take a lookk at ykur blog in Safari, it
    looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues.
    I simply wanted to provide you with a quick heads up!
    Besides that, fantastic site!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

16 + six =